مخالفان اسد، پیشنهاد روسیه برای میانجی‌گری را رد کردند
نوشته شده توسط : xmovies
برهان غلیون

برهان غلیون از روسیه خواست تا اجازه سواستفاده به حاکمان سوریه ندهد

ائتلاف مخالفان حکومت بشار اسد، موسوم به شورای ملی سوریه، پیشنهاد روسیه برای میزبانی مذاکرات صلح بین آنها و دولت اسد را رد کرده است.

پیش از این مقام های روسیه خبر داده بودند که دولت سوریه با پیشنهاد مذاکره در مسکو موافقت کرده است.

اما شب دوشنبه، برهان غلیون، رهبر شورای ملی مخالفان حکومت سوریه تاکید کرد که مذاکره تنها بعد از کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، از قدرت قابل قبول خواهد بود.

آقای غلیون از روسیه خواست اجازه ندهد که سوریه از حمایت روس ها برای "سرکوب مردم" استفاده کند.

روز سه شنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد، جلسه ای دارد که قرار است در آن متن قطعنامه پیشنهادی اتحادیه عرب درباره سوریه بررسی شود.

این قطعنامه که آمریکا، بریتانیا و فرانسه هم از آن حمایت می کنند، از آقای اسد می خواهد که قدرت را به یکی از معاونان خود واگذار کند تا او دولت وحدت ملی تشکیل دهد.

از هم اکنون روسیه گفته که با این قطعنامه مخالف است. آن را عادلانه نمی داند و در آن "احتمال دخالت" در امور سوریه را می بیند.

برهان غلیون اما می گوید که کنار رفتن رئیس جمهوری سوریه اولین شرط برای انجام گفتگوهاست، چون از نظر او "هر نوع قطعنامه شورای امنیت که به ریاست جمهوری فردی که به طور مستمر اراده مردم خودش را نادیده گرفته و به سوء استفاده از قدرت خود ادامه داده، راه حلی عملگرایانه نخواهد بود و فضای لازم برای برگزاری مذاکرات آرام سیاسی را فراهم نخواهد کرد"

او می گوید که اگر آقای اسد در قدرت باشد و این گفتگوها انجام شود، آن وقت او فرصت خواهد داشت تا "به اقدامات خود ادامه دهد" که به گفته آقای غلیون به "جنگ داخلی" در سوریه منجر می شود.

همزمان فعالان سیاسی مخالف دولت سوریه از این کشور گزارش داده اند که در روز دوشنبه، نیروهای دولتی ۹۵ نفر را در سراسر کشور از جمله در شهرهای حمص و دمشق کشته اند.

سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه از کشورهای جهان خواست تا نسبت خود را با سوریه مشخص کنند که آیا می خواهند همراه "بی رحمی" حکومت سوریه باشند یا نه.

سخنگوی کاخ سفید گفت که بشار اسد عنان کشور را از دست داده است و اینکه اسد "رفتنی است".





:: برچسب‌ها: سگ , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: